Log In

GPS trackingWe’ll help you keep your vehicle fleet and the fleet-related expenditure under control

Our services are used by 700+ companies
We have installed over 9,000 devices
Special solutions based on the clients’ needs

Trackit – kuidas asjadel ja inimestel kodus ja kaugemal silm peal hoida

Trackit.metrotec.ee veebist saab osta omale ühe väikese, tikutoosist veidi suurema seadme, mis on kohe tööks valmis.

Vajadus sellise seadme järgi tekkis sügisel, kui lapsed kooli läksid, koer hakkas väljas käima ning nädalavahetustel kutsuti jälle metsa matkama. Talvel saab mägedesse suusatama minnes radasid ka kaardile joonistada ja järgmiseks hooajaks meelde jätta, suvel on huvitav vaadata, kuhu kanuu- ja kajakimatkal sai sõidetud.

Ostmine algab e-poes nagu ikka kasutajaks registreerumisega. Midagi väga keerulist ei küsita, see on nagu Facebooki konto tegemine, isegi lihtsam. Vaja kirja panna ainult ees-ja perekonnanimi- e-posti aadress ja parool.

Kuid veel enne oleks hea seade omale ära osta, sest siis saab ka IMEI-koodi, mis järgmisena sisestada, et konto oleks seotud konkreetse toote – träkkijaga.

E-poest (http://trackit.metrotec.ee/et/xps/) valime P-Tracki, mis on sobiv seade inimeste ja asjade lihtsaks jälgimiseks. 189-eurone toode annab vajadusel häiret, teatab tühjast akust, teatab, kui liigutakse seadmega etteantud piirkonnast välja (või saabutakse piirkonda), salvestab teekonda, saadab andmed üle mobiilivõrgu Metroteci veebiteenusesse. Veebist saab sisse logides hiljem vaadata andmeid kaardilt ja seadeid muuta.

1300 mAh aku peaks kestma ilma laadimiseta kuni kuu, mõõdud 70 x 46 x 17,5 mm ja kaal 65 grammi sobivad paigutamiseks kuhu iganes ning niiskuskindlus tagab, et halva ilmaga seade üles ei ütleks.

Hinna sees on veebiteenus, seade ise ja SIM-kaardi aastane kasutustasu, sest andmeid saadetakse üle mobiilivõrgu. Kuna tegemist on Eestisisese paketiga, saab seadet kasutada Eesti piires. Hiljem on kogu kulu seadmele 50 eurot aastas, mis on aastamaks andmesideteenuse eest. Hea on see korraga ära maksta ja siis on kogu aasta muretut kasutamist.

Lisame P-Tracki ostukorvi, valime pakiautomaadi, kuhu soovime saada ning valime makseviisi, lisame aadressi, nõustume tingimustega, nagu epoes see ikka tavaliselt käib. Siis tuleb vajutada tellimisele, maksta pangas ära ja jääda ootama sõnumit.

Sõnum tuli: kaup on kohal!

Karbist leiab träkkeri ja laadija, mis ühendub mikro-USB otsaga. Seega traditsioonilist mobiililaadijat kasutada ei saa.

Poleeritud pindadel on kriimud. Juhendit kaasas pole. Kuid selle saab hiljem, elektrooniliselt.

Juhendamist saab otsida samast kohast, kust toode osteti ehk veebist. http://trackit.metrotec.ee/

Sealt saab postiga saabunud seadme IMEI koodiga ära registreerida.

Siseruumis ei näita träkker esialgu õiget asukohta, vaid viib Tartusse.

Paneme andmete saatmise ajaintervalliks 10 sekundit, ehk lõpuks toob asukoha kiiremini koju. Ootame. Sinine ja roheline tuluke vilguvad ja hetke pärast ongi täpp kaardil Tallinna, tegelikku asukohta liikunud.

Kui seade on end juba positsioneerinud, on viide vaid mõned sekundid. See polegi otseajas jälgimise seade, vaid ikka rohkem teadasaamiseks, kus seadet kandev pereliige, loom või auto asuvad.

Träkkimise esimesed päevad

Edasi võib seadme unustada. See võike karp mahub näiteks seljakoti küljetaskusse, auto armatuurlaualaekasse või jopetaskusse. Autos muuseas on levi armatuurlaua laekas täiesti olemas. Siin on mõned pildid selle tõestuseks, võetud Metroteci veebist, kus saab kaardilt ja ajagraafikult jälgida kogu träkeri salvestatud teekonda:

Võib tunduda, et teekond on liiga nurgeline, aga see pole tegelikult seotud seadme täpsusega. Kuna andmeid sai panna salvestama 10-sekundise intervalliga (et aku kauem kestaks ja tihemini pole tavaliselt vaja ka), siis kantakse punktid kaardile autosõidul pikema maa tagant ja ühendatakse need sirge sinise joonega. Sellepärast võivadki jäljed kaardil olla nurklikud.

Hoopis teine lugu on jalgsi träkkeriga kõndides. 10 sekundit on siis tunduvalt lühem maa ja teekonnajoon joonistub kaardile hoopis sujuvamalt. Vaatame, mismoodi jalutades träkkimisjoon välja näeb:

Jah, majade vahel ei saa küll ideaalset jälge, aga selleks, et teada saada, kus träkker asub, on täpsust küllalt.

Esimese laadimise järel oli träkker ööpäevaringselt kogu aeg sees ja kestis 15 päeva. Seda, millal aku tühjaks saab, on võimalik loomulikult enne teada saada, sest kasutajale saadetakse SMS-iga või e-postiga vastav teade.

Veebistatistika

Metroteci veebiteenusesse sisse logides leiab veel muudki kasulikku – nii seadistamiseks kui jälgimiseks. Kaardivaates saab jälgida, kus träkker hetkel asub, mis kiirusega liigub ja kui täis on aku.

Samas saab luua ka geovalve ala: oled kodus, märgid ära õueümbruse ja kui träkker sellest alast väljapoole satub, antakse alarm. Nii võib oma kasse-koeri, miks mitte ka lapsi jälgida ja teada saada, kui nad kodust liiga kaugele lähevad.

Paneme näiteks kaardil Kadrioru lossi valve alla (kaardi kohal nupp „geoalad“):

Teekonnavaates saab aga valitud ajavahemikus kuvada kaardile träkkeri teekonna ja märkida ka huvipunkte, mida võib hiljem autonavigaatorisse sisestada.

Paremal üleval on ka teekonna arvutamise nupp: see töötab nagu autonavigaatoris ikka, näidates kohalejõudmise teekonna punktist A punkti B. Paremal teekonna-aknas kuvatakse veel teekonna pikkus kilomeetrites (8,3) ja autoga keskmine kohalejõudmise aeg (00:17:30).

Aruanded – tabelina või kaardil

Uidugi tahaks igaüks kuu lõpus vaadata, mis siis vahepeal juhtus. Träkkeril on küljes SOS-nupp, mida vajutades saadetakse alarm koos koordinaatidega. Need jäävad ka andmetesse ja sekstioonis „aruanded“ saabki neid näha. Nimekirja võib veebi tellida või Exceli tabelina alla laadida. Lisaks SOS-nupu vajutamisele on kirjas ka aku tühjenemised ja muud alarmid, näiteks geoalarmid, kui need on seatud.

Halduse sektsioonis saab aga oma „masinaid“ hallata – seada alarmide jaoks e-posti aadressi, määrata, mis teated sinna lähevad ja seda kõike testida.

Contact usUp