Logi sisse

GPS lahendusedAitame Sul masinaparki ja sellega seotud kulusid kontrollida

Meie teenuseid kasutab 700+ ettevõtet
Oleme paigaldanud üle 9000 seadme
Erilahendused tellija vajadustest lähtuvalt

Aspen Grupp: Metrotec aitab ära hoida kütusevarguseid

Kütusevargused on rasketehnika ettevõtte igapäevane peavalu. Seda ei kata kindlustus, ajakulukas on menetlemine ja enamasti ka tulemuseta. Äririski oleme maandanud kütusetaseme valvamise läbi. See ei anna küll sajaprotsendilist kaitset, kuid on küllaltki efektiivne ja võimaldab ohu korral reageerida kiiresti ning ära hoida kõige halvem. Oma mõtteid jagavad Aspen Grupi juht Kaidar Erik ja töötaja Kerli Ruubel.

aspen metrotec doosan lammutustööd hoolduspäevik mototunnidMis siis juhtub kui toimub kütusevargus?
Meie masinatele on paigaldatud GPS jälgimine koos nivooanduritega ning kütusetaseme järsu languse korral saadetakse automaatselt teavitus e-mailile ning SMS-alarm.

Ja see aitab varguseid ära hoida?
Enamasti jah. Tavaliselt reageerime kiiresti ja kutsume politsei kohale, mis on aidanud vargusi ära hoida. Viimati küll juhtus, et kuigi kolm inimest said SMS-i, olid kõigil telefonid hääletu peal ja nii jäi märguanne in corpore märkamata ja abi kutsumata.

Alternatiivina kasutasite konkureerivat teenust. Kuidas võrdlete või mida toote esile?
Tõsi, proovisime mõne aja vältel mitmel masinal teist lahendust, aga jõudsime äratundmisele, et Metroteci platvorm on meile sobivam ja mugavam.

Üldiselt oleme rahul. Rakendust on lihtne kasutada ja kõik on arusaadav. Ainus kitsaskoht on klienditugi, mis võiks olla parem. See oligi peamine põhjus, miks otsustasime proovida koostööd konkurendiga.

Kliendihalduriga sujub koostöö hästi ta reageerib kiiresti ja asjakohaselt ning annab edasiviivaid vastuseid.

Kõigil meie masinatel on GPS seadmed. Teinekord vajavad need hooldamist, sest seadmed vananevad ja aeguvad. Kuivõrd meie objektid on hajali ja pidevas muutumises, on isegi ühenädalane etteplaneerimine mõnikord omaette väljakutse.

Millal sai koostöö alguse?
Alustasime 2007.a. Esialgu oli probleemiks, et kütust varastasid mitte ainult võõrad, vaid ka omad. Mitmete töötajate esimene mõte oli, kuidas firmat koorides palgale lisa teenida. Selle tõkestamiseks valisime lahenduse, mida kasutame tänaseni.

Tollest ajast siiani on masinatel veel originaal GPS seadmed, mis küll toimivad, kuid on moraalselt vananenud. Masinate andmete vaatamiseks ja mototundide arvestuseks oleme kasutanud mitut programmi. Tänaseks on kõik koondatud Metroteci platvormile ja sellega oleme otsustanud jätkata.

aspen metrotec tööaruanne haarats betoonipulbristaja lammutustööd kütusekulu tootlikkusMis on olnud suurim väärtus sellest koostööst?
Masinapark on lihtsasti hallatav ja jälgitav. Igal hetkel on ülevaade toimuvast ja toimunust. See on suur mugavus ja ausalt öeldes ei kujutagi enam ette, kuidas oleks töötada GPS jälgimist kasutamata. Programmist saadav info on oluline kõigile töötajatele, eriti objektijuhtidele.

Suurim väärtus on kontroll kütuse kasutamise üle, alarmid varguste puhul ja varguste ärahoidmised. Kui oleme ise alarmi maha maganud, oleme vähemasti tagantjärele saanud kuriteoteatele esitada täpsed faktid kahju suuruse ning toimunu aja ning koha suhtes.

Võrreldes algusaegadega on meie masinapark tublisti kasvanud. Rasketehnika operaatoritel on omad tööautod. Selge ülevaade, mis toimub ettevõtte varaga tööajal ning väljaspool seda, on samuti väärtus.

Kuidas lahendasite varem neid küsimusi, mida nüüd tarkvara abil teete?
Paljud momendid jäidki lahenduseta. Mis otsatarbel kusagil käidi ning palju selleks kütust kulutati jäi pahatihti selgusetuks. Metrotec muutis selle nähtavaks ja läbipaistvaks.

Eriti pikantne juhtum leidis aset ühe uue töötajaga, kes hakkas kütust pihta panema oma esimesest tööpäevast alates ja seda tuhandete liitrite kaupa. Jälilesaamine võttis aega. Sellised olukordi pole enam ammu. Täna on probleemiks kurikaelad, kes käivad öösiti paake tühjendamas, aga ka seda ohjab juba tarkvara.

aspen metrotec tööaruanne lammutustööd kütusekulu tootlikkusMitu inimest ettevõttes programmi kasutab?
Kuus inimest. Objektijuhid, juhataja, treilerijuhid ja ettevõtte administraator, et nad teaksid täpselt, kus tehnika asub, millega toimetab ja mida on teinud ning ka analüütiline pool, et kui palju kulub masinal mingi kindla töölõigu tegemiseks kütust. Karjäärimasinate puhul saab arvestada masinate tootlikkust jne.

Mis on enimkasutatavad võimalused?
Masinate paiknemine online’s ja nende varasemad sõitmised, töötamised. Niisamuti aruanded, mis kajastavad sissetangitud ja ärakulutatud kütusekoguseid ning sõidupäevikud. Kui tekivad küsimused või kahtlused mingi tööobjekti osas, siis vaatan, kes seal toimetab või toimetas. Kord kuus sirvin iga töötaja tööauto kasutamist.

Rasketehnika tööaja arvestuse üks osa on tankimiste kontroll – millal, mis kogus, alg- ja lõppjäägid. Samuti faktikontroll – kaoalarmid, rikketeated. Kui kusagil on vooluühendus katkenud, siis ikka vaatan programmist järele. Kõige intensiivsem ongi kuu algus ja siis hiljem jooksvalt, vastavalt vajadusele.

Kas tekib mõnikord küsimusi keskkonna kohta? Kuidas te neid lahendate?
Algusaastatel tekkis küsimusi keskkonna kasutamise kohta ja siis oli sel teemal kliendihalduriga rohkem suhtlemist. Praegu on enamik küsimusi seotud pigem masinate tehnilise poolega.

Mis on praegu teie valdkonnas suurimad väljakutsed?
Ikka jätkuvalt ellu jääda ebaausas konkurentsis. Endiselt konkureerime ümbrikupalku maksvate ja riigimaksudest kõrvalehoidvate firmadega. Peame jälgima, et kütusevargad ei saaks hoogu juurde. Tüütu on öine valvelolek, et alarmile kiirelt reageerida. Aga selle tulemusel on mitu punti pätte kinni nabitud ja meie kahju kandmata jäänud.

aspen metrotec tööaruanne lammutustööd tööaeg jõudeaeg

Mis on teie valdkonna tulevikusuunad?
Jätkame sissekäidud rada. Direktiivid küll lähevad selle koha pealt rangemaks, et jäätmeid tuleb rohkem liigiti sorteerida ja võimalusel taaskasutada. Sorteerimata prügi on kaks korda kallim ladustada kui sorteeritud. Meil on muidu kaks valdkonda – lammutus ja karjääritööd. Karjääritöödel on purustid ja sõelad, mida välja rendime, need toodavad materjale või sõeluvad liiva ja mulda. See viimane on küll hooajaline töö. Lammutustöid teeme ise algusest lõpuni.

Mida teie kliendid teilt kõige rohkem ootavad?
Kiiret ja odavat tööd. Tellijad üldiselt ei vaata seda, kellel on ametlik palk, kui saab kasvõi ühe protsendi odavamalt siis võetaksegi see ümbrikupalga maksja. Riigihangete seadust on küll muudetud ja parandatud, kuid keskmise töötasu palgatõendit saab hankija nii vähestel juhtudel küsida.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et Metroteci juures on kõige tähtsam, et andmed oleksid olemas ja täpsed. Siis on kõik hästi.

Oled mõelnud, et sinu ettevõttes võiksid olla protsessid kiiremad, tõhusamad ja läbipaistvamad? Soovid ära hoida kütusevarguseid?

Broneeri tasuta kõne, võtame sinuga ühendust ja arutame, kas ja kuidas saame abiks olla

Võta ühendustUp