Tööülesannete lahendus
Sujuvalt toimiv tervik
Tegemist on ühtse ja läbimõeldud lahendusega, kus kõik osapooled — autojuht, logistik, müügiesindaja, klient ja ettevõtte majandustarkvara — toimivad ühise süsteemi loogiliste osadena. Majandustarkvaras koostatud pakkumised vormuvad automaatselt tööülesanneteks, mis edastatakse reaalajas autojuhtide nutiseadmetesse.
Töö käigus täieneb ülesanne iseenesest: automaatselt lisanduvad vahemaad, laadimisajad, ajatemplid. Juht saab lisada täiendusi või erisusi otse äpis, kuhu sisestab ka olulised märkmed.
Kui töö on lõpetatud, kinnitavad mõlemad osapooled – autojuht ja tellija – selle digitaalselt. Kahepoolse allkirjaga veokiri saadetakse automaatselt tellija e-posti, tähistades tarne edukat lõpuleviimist ja luues aluse arve esitamiseks.
Kõik täitmise käigus kogunenud andmed liiguvad märkamatult tagasi ettevõtte majandustarkvarasse, tagades ajakohase ülevaate ja katkestusteta infovoo kogu tarneprotsessi vältel.
Digitaalne tööülesannete juhtimine – tõhus moodus ülesannete edastamiseks otse töötaja nutiseadmesse
Tavapärane verbaalne ülesannete jagamine koos käskude ja keeldudega on tülikas ning sageli ei jõua oluline teave töötajateni õigeaegselt, mis võib kaasa tuua teenuste hilinemise ja möödarääkimised. Tööülesannete haldamise lahendus võimaldab ülesandeid edastada kiirelt ja mugavalt mobiilirakenduse kaudu. Lisaks annab süsteem reaalajas ülevaate töötajate asukohtadest, võimaldades töövoogu planeerida optimaalselt ja tõhusalt.
Olemasolevad tööülesanded lihtsalt ja kiirelt
Kogu süsteem on ülimalt lihtne ja tõhus, ei ole vaja uut registrit ega spetsiaalset väljaõpet, sest kõik toimib olemasolevate protsesside alusel. Töökäsud luuakse ettevõtte enda infosüsteemis, määratakse konkreetsetele veokitele ja eksporditakse Metroteci süsteemi.
Vahetuse või tööpäeva alguses tuvastab veoki juhituvastussüsteem töötaja, kes peab end masinale registreerima. Registreerimiseks saab kasutada RFID-kiipi, iButtonit, QR-koodi, ettevõtte läbipääsukaarti, juhikaarti või ka RFID-toega Eesti ID-kaarti.
Lihtne autojuhile kasutada – kompaktsel kujul nutiseadme äpis, navigeerimisabi, koorma ja tellija andmed
Peale masinale registreerumist näeb autojuht oma vaates talle määratud ülesandeid koos konkreetsete sihtkohtade, planeeritud marsruudi ja tööks vajalike juhistega. Teenuse osutamise kinnituseks võtab juht tellijalt elektroonilise allkirja. Vajaduse korral saab juht lisada ka fotosid või kommentaare juhuks, kui kauba kohaletoimetamine või teenuse osutamine osutub mingil põhjusel võimatuks. Logistikul on võimalus määrata täpne juurdesõidutee, mis aitab minimeerida sihtkoha leidmisele kuluvat aega. Märkamatult tekitab GPS seade tööülesande juurde lisaväärtuse kohelejõudmise ajatemplite, laadimisaegade ja mahasõidetud kilomeetrite näol.
Automaatselt arveks
Veoteenuse või kauba vastuvõtu kinnitamiseks kirjutab tellija oma allkirja nutiseadmesse. Samaaegselt jõuab vastuvõtuakt tellija mailikontole ning täidetud on tingimused arve esitamiseks.
Täielik ülevaade igal ajahetkel
Protsess tellimusest arveni on läbipaistev ja jälgitav. Tellijal on link, millelt ta saab jälgida tarne edenemist. Võimekas sorteerimismootor pakub mitmekügseid võimalusi dokuementide sirvimiseks ning nendest vajaliku kiireks leidmiseks.
Millise muutuse tööprotsesside kvaliteedis toob endaga kaasa tööülesannete lahendus?
Pabrerivabaduse ja masinloetavuse. Ja seda pole üldsegi vähe, vaid vastupidi. Ka digiteeritud dokumente on tülikas hallata ja kaustadest leida. Samade andmete mitmekordne käsitsi sisestamine on asendatud masinsisestusega. Arve koostamiseks vajalik info on märkamatult kokku kogutud, midagi kahe silma vahele pole jäetud ning puudub vajadus täiendavate täpsustuste järele. Protsess on tagantjärele mõõdetav ja ülekontrollitav, säästes nii aega kui raha. Tarnitud kauba ja osutatud teenuse üleandmine/vastuvõtmine on sujuv. Veokirjad lõpetasid kaotsimineku ja jõuavad viivituseta tellijani.
Kliendid, kes juba kasutavad Metrotec tööülesannete lahendust:
Tööülesannete lahendus betoonitootja näitel …
Probleem: pabersaatelehed ja andmete käsitsi sisestamine
Betoonitootjal on oma tellimuste register, mille alusel toimub betooni müük ja arveldus laialiveo ning mahalaadimise eest. Kitsaskohaks oli aga see, et palju tehti paberil ja ajad sisestati käsitsi. Tänapäeval on nõue, et veo-, mahalaadimis- ja pesuajad oleksid täpselt arvestatud. Tihti teevad vedusid allhankijad, kellega tuleb samuti eraldi arveldada.
Oluline on, et kogu protsess oleks kiire, täpne ja läbipaistev. Vastasel juhul raisatakse aega vaidlustele ja koostöö võib selle tõttu kannatada. Kontrollimine on küll vajalik, aga aeganõudev ja tüütu nii tootjale kui ka vedajale.
Ka tellija tahab veebis oma tellimuste ajalugu vaadata ja näha, kuidas tarned liiguvad. Talle on tähtis, et kogu tarneprotsess oleks selge ja jälgitav.
Lahendus: tellimused liiguvad automaatselt Metroteci
Betooni kohaletoimetamise ja mahalaadimise tellimused saadetakse automaatselt ka Metroteci süsteemi. Seal tehakse neist ülesanne autojuhile.
Autojuht näeb tahvelarvutis sihtkohta, marsruuti ja muud vajalikke juhiseid tellimuse täitmiseks. Vajadusel saab ta lisada infot, näiteks millist mahalaadimise viisi kasutas või milliseid aineid betoonile lisas. Samuti saab ta võtta kliendilt allkirja otse puuteekraanile. Autojuhil ei ole enam vaja käsitsi kirjutada saabumise ja lahkumise kellaaegu. Süsteem registreerib need automaatselt. Need ajad saadetakse ka tagasi betoonitootja tellimuste süsteemi.
Töö lõpus koostatakse aruanne, mis näitab täpselt, kui kaua mahalaadimine kestis.
Lisavõimalused
Ettevõtetete spetsiifikast ja äriprotsessidest tulenevalt kätkevad tööülesanded endas erisusi ja lisavõimalusi. Kellegil on teemaks veoringide planeerimine, koostamine, muutmine. Mõnel teisel vedude automaatne planeerimine homseks, ülehomseks, …. Kellegil kolmandal sõitude optimeerimine. Meil on pakkuda praktilist kogemust.
Meie lähtume kliendi vajadustest ja pakume paindlikke lahendusi. Kogu logistika valdkond liigub samm-sammult digitaliseerimise suunal. Üleminekut digitaalsetele lahendustele on praegu toetamas riik. Sellega seoses on Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus loonud toetusmeetme veoselehtede digitaliseerimiseks. Meede võimaldab taotleda e-veoselehtede liidestamise toetust kuni 15 000 eurot omafinantseeringuga 10%. Metrotec on toetuse saajatele ametlik teenusepakkuja.