Logi sisse

GPS kaugjälgimineAitame Sul masinaparki ja sellega seotud kulusid kontrollida

Meie teenuseid kasutab 700+ ettevõtet
Oleme paigaldanud üle 9000 seadme
Erilahendused tellija vajadustest lähtuvalt

Ainuüksi 4000 eurot kokkuhoidu pelgalt paberilt

Intervjueerisime oma kauaaegset klienti AS’i Rudus, kelle põhitegevuseks on betoonisegude, graniitkillustiku ning betoontoodete müük ja transport. Vastajaks oli Ruduse tootmis- ja tehnikajuht Kaido Kivistik.

Kuidas koostöö Metroteciga alguse sai?
Määramatus valitses kütusekulus ja läbisõitudes, kahtlus oli marsruutide optimaalsuses. Sõitsime ise objekte läbi, panime Excelisse vahemaid kirja, fikseerisime marsruute paberile, võrdlesime kilomeetraaži kaardiprogrammiga. Töömaht oli suur, tüli oli palju. GPS jälgimine tundus olevat hea kontrollmeede. Seepärast võtsime Metroteciga ühendust ja pole olnud põhjust kahetseda. Metrotecis on lihtne jälgida marsruudi õigsust ja hoida kütuse- ning ajakulu kontrolli all. Autojuhid näevad tahvelarvutist teed sihtkohta ja saavad seda navigeerimisel ära kastuada. Meie praktikas esineb sagedasti nn. tihekülastuobjekte, kuhu tarnime sadu koormaid ja nende puhul tekitab mõnekilomeetrine lõige ühe otsa kohta märgatava kokkuhoiu kütusekulus kogu teeninduspäeva vältel või ehitusobjekti lõikes.

Millised on olnud edasised arengud?
Tänaseks oleme täielikult üle läinud digisaatelehele ega kasuta paberit enam üldse. Sellest on kasu keskkonnale, rahakotile ja inimestele. Suurte valude puhul, näiteks Lennusadamas, kuhu tarnisime päevas sadu koormaid, oli paberihulk üüratu. Juhtus, et meretuul lennutas need objektile laiali, jookse siis mööda platsi ja korja neid ühekaupa pori seest kokku.
rudus metrotec enne ja nyydTäna annab pumbajuht päevased tarned objektijuhile üle ühe elegantse liigutusega. Tahvelarvuti ekraanilt näeb objektijuht tervet nimistut koormatest koos mahalaadimisajaga. Jooksvalt on näha tehtu ja ka need koormad, mis on veel teel – see on väga ülevaatlik ja terviklik süsteem! Kirsiks tordil on üksainus allkiri, mis võtab kokku paljude autode sama päeva töö. Kusjuures allkirjastamisega jõuab digisaateleht hetkega vastuvõtja mailipostkasti.

Ja majanduslik efekt – isekopeeruvaid saatelehti tellisime varem igal poolaastal umbes 2000 euro eest, mis teeb aastas 4000 eurot paberi pealt kokkuhoitud raha!

Lihtsustunud on saatelehtede kontrollimine ning arveldamine allhankijatega. Reiside sisendandmed on valmiskujul olemas ja lihtsate sorteerimiste, grupeerimiste tulemusel jäävad hälbed hõlpsalt silma. Arutame neid alati autojuhtidega. Sagedasti on apsud inimtekkelised ja nende analüüs süsteemis on mugav. Andmed on kvaliteetsed ja põhimõtteliselt on seesama tabel lähtekohaks kontsernisisesele minu poolt esitatavale järgmise kuu prognoosile.

Kuidas autojuhid Metroteci lahenduse ja digisaatelehe omaks võtsid?
Iseenesest toimivad asjad kenasti! Alati on oht, et uut süsteemi ei võeta omaks ja hakatakse sellele vastu töötama. Seda esines ka meil ja nende inimestega tegelesime personaalselt ning see viis mõistmisele. Kuigi meie meeste keskmine vanus on üsna suur ja on mehi, kes varem ei teadnud äppidest mõhkugi, on meil kokkuvõttes läinud hästi. Nüüdseks mõistab süsteemi juba üle 90% inimestest. Rakendus ise on lihtne. Oleme teinud kohapealseid koolitusi, valmistanud juhendeid. Juhid ise omavahel jagavad kasutuskogemust. See on suur muutus, kui ühel hetkel kaob traditsiooniline paber ja asemele tuleb ainult elektrooniline süsteem.

rudus metrotec app

Meil on selliseid allhankijaid, kes on täna siin, homme seal. Nende autodel on kasutusel mobiilsed seadmed, mida saab lihtsalt paigaldada sigaretisüütajasse. Juhi tahvlis või telefonis jookseb Metroteci äpp ja QR koodi skaneerides näeb juht endale määratud koormaid. See on lahendus ka mehele metsast, kes meie juures tegelikult ei tööta, aga kelle teenust me parasjagu vajame.

rudus metrotec app ülesanded

Kui paljud inimesed teie juures Metrotecist kasu saavad?
Kontoris on umbes 10 inimest, kes igapäevaselt Metroteci kasutavad: müügisekretärid, logistikud, juhtkond. Meie logistikaprogramm on “vanake”. Eks Metrotecile oli sidumine korralik väljakutse. Õnneks on see väga hästi õnnestunud. Kaardivaates on mugavalt reaalajas näha, kus iga masin parajasti asub ning kas ta sõidab või seisab.

metrotec rudus kaart

 

Koos autojuhtidega on kasutajaid ca 70 inimest. Osad autojuhid on ise oma ettevõtete omanikud ja neil on siis mitu vaadet: autojuhi konto ja ettevõtte vaade.

Põhilised funktsionaalsused, mida me Metrotecilt saame, on masinate online paiknemine, teekonna jälgimine ja ajaarvestus, digitaalsed saatelehed ning mugav allkirjastamine.”

 

Millised võiks olla tulevikus süsteemi täiendused?
Üks suund on, et allhankijad teeksid ise arveid nende näitajate põhjal, mida mina praegu aruandluseks kasutan. Esimene samm selleks on juba tehtud: igal allhankijal on omaenda konto. Seega näevad nad sama pilti, mis mina ja saavad võtta erinevaid aruandeid.

Teine unistus on masina igahommikune üle kontrollimine. Et autojuht ei saaks enne korrashoiu nimekirja täitmist töölegi hakata. Õhtuti, tööpäeva lõppedes pargitakse autod ära ning üldjuhul neid enam ei kontrollita. Hommikul oleks vaja siiski kõik süsteemid ja seadmed üle vaadata: õli, aknapesu, pidurivedelik, rattapoldid. Praktikas on esinenud autoratta kadumist – sõidu pealt tuli ratas lahti, pani metsa ja me ei leidnudki seda üles. Seepärast kasutame ratastel markereid, mis näitavad, kas polt on lahti või kinni ja nõutav on nende ülekontrollimine. Niisamuti ka tuled ja tahavaate kaamerad. Oleks väga hea, kui süsteem igal hommikul samu asju meelde tuletaks. Iga juht peaks oma käega checklisti ära täitma ja alles siis on ta valmis nö autot vastu võtma või tööd alustama.

Mis on Metroteci kasutamise peamised võidud ja väärtused?
Keeruline on rahasse ümber arvestada, kui suurt majanduslikku efekti annab kümnete masinate sõitude kontrollimine, aga võrreldes varasemaga säästan ma palju aega ja järelkontroll on mugav. Ma lihtsalt kohendan neid tabeleid ja löön sinna omad valemid sisse. Metrotec on väga hea tööriist, kui temaga kaasa mõelda! Ja inimtekkelised, pahatahtlikud vead saab süsteemi abil välistada. Alloleval pildil on näha Ülesannete vaade, kus logistikud ja juhid saavad ülevaate masinatele määratud töödest.

metrotec rudus aruanded

 

Kliendid omalt poolt eeldavad meilt kohalolekut kokkulepitud ajal. Seda oleme me üldjuhul suutnud neile pakkuda. Kindlasti on see üks meie eeliseid ja seda saab Metrotecist kontrollida. Iga koorma kohta saab klient ka teate, et koorem on teele lähetatud – see on neile väga mugav variant!

kaido kivistik
Kaido Kivistik
Ruduse tootmis- ja tehnikajuht

 

Lisainfot ülesannete mooduli kohta leiad artiklist Tööülesannete etteandmine – mugav lahendus logistika ja tööhalduse optimeerimiseks.

Oled mõelnud, et sinu ettevõttes võiksid olla protsessid kiiremad, tõhusamad ja läbipaistvamad? Võta ühendust e-maili teel info@metrotec.ee või helista +372 627 4730 ning arutame, kas ja kuidas Metrotec saab abiks olla.

 

Võta ühendustUp