Logi sisse

GPS lahendusedAitame Sul masinaparki ja sellega seotud kulusid kontrollida

Meie teenuseid kasutab 700+ ettevõtet
Oleme paigaldanud üle 9000 seadme
Erilahendused tellija vajadustest lähtuvalt

Toetus veoselehtede digitaliseerimiseks

On paratamatu, et e-veokirjad tõrjuvad peatselt pabersaatelehed välja. Tonnide viisi kusagil arhiivides ladustatud saatekirju asenduvad masinloetavate dokumentidega andmepankades. Veoprotsess sellest ei muutu. Kaup jääb kaubaks, üleandmine üleandmiseks, järelkontroll ja tolliformaalsused samuti. Muutub ainult vorm.

Kuna nii või naa saab e-veoseleht peatselt olema kohustuslik, siis on mõistlik ära kasutada hetkel riigi poolt pakutav toetus ja selle abil digitaliseerida oma veotellimused, millest e-veoselehed tulenevad. Digitaliseerimine viib uue kvaliteedini, mis toob kaasa olulisi muutusi ettevõtte sisemistes tööprotsessides, andmevoogudes ja isegi organisatsioonikultuuris.

Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus (EIS) pakub finantseerimist ettevõtetele, kes soovivad rakendada e-veoselehe lahendust või integreerida selle olemasolevate infosüsteemidega. Toetuse maksimaalne suurus on 15 000 eurot, millest toetuse saaja omaosalus on 10%.

Toetuse tingimused:

  • Taotleda saavad kõik Eesti äriregistris registreeritud äriühingud, kelle tegevus eeldab või võimaldab e-veoselehe platvormi kasutuselevõttu;
  • Toetust saab kasutada ainult EIS-i poolt tunnustatud teenusepakkujate (s.h. Metroteci) teenuste puhul;
  • Maksimaalne toetuse summa on 15 000 € (katab 90% abikõlblikest kuludest);
  • Taotluste esitamise tähtaeg on 30. september 2025 või kuni eelarvevahendite ammendumiseni.

Loe e-veoselehtede liidestamise EIS toetuse kohta rohkem.

Lahendus on tunnustust leidnud kindlustusandjate poolt.

 

Taotlus toetuse saamiseks

Alates aastast 2027 muutub elektrooniliste veodokumentide kasutamine EL-i eFTI määruse alusel ametiasutustele kohustuslikuks. Riik toetab praegu ettevõtete veoselehtede digitaliseerimist.

Ära pelga asjaajamise keerukust. Praegusel juhul on protsess lihtsustatud. Sisuliselt piisab hetkel äriliste ja tehniliste eesmärkide määratlemisest. Näiteks:

  • Millised protsessid soovitakse automatiseerida (tellimuste loomine, veoselehe genereerimine, allkirjastamine, staatuste jälgimine).
  • Millist kasu loodetakse (aeg, kulud, vigade vähenemine, kliendikogemus).
  • Millised süsteemid vajavad liidestust (TMS – transpordihaldussüsteem, ERP, tellimuste portaal).

Haara võimalusest kinni, võta ühendust, kaardistame üheskoos olukorra ja tõstame sinu ettevõtte veoselehed uuele tasemele – teeme need masinloetavaks!

E-veoselehe platvormist

  • E-veoselehe platvorm on riigi poolt ellu kutsutud ja rahastatud projekt, mille eesmärk on muuta veoseandmete liikumine digitaalseks, efektiivseks ja läbipaistvaks. Koostöös eraettevõtjatega on projekti eestvedajateks on olnud eelkõige Transpordiamet ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
  • E-veoselehe platvorm ei ole lihtsalt erasektori tööriist, vaid riiklik infrastruktuur, mis võimaldab ametiasutustel teostada kontrolli, järelevalvet ja andmete koondamist automaatselt ja efektiivselt. Ja seda vastavalt vajadusele ning nende rollile süsteemis.
  • Vaieldamatult on digitaalne veolehtede süsteem väga tervitatav nähtus. Kaob vajadus paberdokumentide esitamiseks. Vajalik info on silmapilkselt saadaval ning hoitud täismahus turvaliselt digitaalses keskkonnas.

Ametiasutuste roll

Ametiasutustel on süsteemne ja struktureeritud ligipääs, mis on integreeritud platvormi arhitektuuri osana. Näiteks:

  • Transpordiamet saab ligipääsu reaalajas veoseandmetele (sh kontrollfunktsioonide jaoks).
  • Maksu- ja Tolliamet võib saada veoseinfole automaatset ligipääsu maksustamise või järelevalve eesmärgil.
  • Politsei- ja Piirivalveamet võib kontrollida veoseõigsust tee peal (kas CMR vastab tegelikule veole).
  • Statistikaamet võib saada andmeid, kui see on seaduslikult määratud.

See juurdepääs on osa digiriigi kontseptsioonist – e-veoselehe platvorm on loodud just selleks, et asendada paberveoseleht ja luua ühtne andmevoog, millele avalik sektor pääseb automatiseeritult ja õiguspäraselt ligi. Ametiasutuste juurdepääsu õiguslik alus põhineb autoveoseadusel, andmekaitseseadusel (GDPR), platvormi kasutustingimustel ja liidestuslepingutel

E-veoselehe lahenduste näited

Metrosystemi lahendus. Directosse sisestatud tellimus liigub automaatselt Metrotec-i platvormile, kus planeeritakse logistika. Autojuhid näevad nutiseadmetest tellimuse sisu, komplekteerivad laos tellimused, tarnivad kauba ja võtavad tellimuste täitmisel allkirjad. Allkirjastatud saateleht liigub automaatselt saaja e-mailile ja on ka kontoris igal hetkel kättesaadav. Loe täpsemalt edasi

Ruduse lahenduses  on automatiseeritud kõik, mida automatiseerida annab. GPS tuvastab kohelejõudmised, mõõdab ära läbisõidud, mahalaadimisajad ja lisab need andmed veokirjadele. Samade andmete mitmekordne käsitsi sisestamine on asendatud masinsisestusega. Arve koostamiseks vajalik info on märkamatult kokku kogutud, midagi kahe silma vahele pole jäetud ning puudub vajadus täiendavate täpsustuste järele. Protsess on tagantjärele mõõdetav ja ülekontrollitav, säästes nii aega kui raha. Rohkem infot

Võta ühendustUp