Logi sisse

GPS lahendusedAitame Sul masinaparki ja sellega seotud kulusid kontrollida

Meie teenuseid kasutab 700+ ettevõtet
Oleme paigaldanud üle 9000 seadme
Erilahendused tellija vajadustest lähtuvalt

Metrotec aitab koostöös Forusega vähendada kütusevarguse kahjusid

Öised kütusevargused: kuidas tehnoloogia ja patrullteenus aitavad vähendada kahjusid

Kütusevargused on ehitusplatsidel ja rasketehnikaga tegelevate ettevõtete jaoks väga sagedane probleem. Need toimuvad enamasti öösiti, mistõttu on reageerimine keeruline ja pigem aeglane. Varguste sagenemine on toonud vajaduse uuemate, täpsemate ja reaalajas toimivate lahenduste järele. Nende hulgas on ka turvapartneri patrullekipaaži võimekuse laialdasem kasutamine.

Foruse juhtimiskeskuse juht Rasmus Peterson ütleb, et erinevatelt valveobjektidelt tuleb kütusevarguste kohta häireteateid üpris tihti.

Kuigi üha rohkem ettevõtteid varustavad kütusevaraste tabamiseks oma tehnika spetsiaalsete anduritega, kannavad firmad sellest hoolimata suurte kahjude all. Eriti juhul, kui objektidel on palju masinaid, vara turvalisus on hooletusse jäetud ning keegi varguskatsele otseselt ei reageeri. Paraku varastavad keerulise majandusliku olukorra tõttu üha rohkem ka ettevõtete enda töötajad.

kütusevargus veoautol traktoril ekskavaatoril

Klientide soovid erinevad

Tehnoloogiaettevõte Metrotec on paigaldanud aastaid raskeveomasinatele, ekskavaatoritele, veoautodele ja teistele ehitusmasinatele GPS-jälgimisseadmeid koos spetsiaalse nivooanduritega. Viimane annab kütusetaseme järsu languse korral koheselt masina omanikule või ettevõttele märku.

Varem toimis Metroteci nii-öelda kütusealarm vaikselt ja varguskatse teavitused saabusid kliendile ainult SMSi ja emailiga ning ilma kohapealse märguandeta. Edaspidi võeti kasutusele riistvaraline lokaalne pasun, mis varguskatse korral objektil käivitub ja mõjub vargale heidutusena.

Kuna kütusevargused on üks suurimaid varguse liike ja kahjud on suured, otsustati üks hetk suuremate kahjude ärahoidmiseks kaasata ka turvapartner, kes oleks valmis ja suudaks anduri häire korral öisel ajal koheselt reageerida.

Metrotecil on pea tuhat klienti. Ettevõtte müügijuht Kaupo Kõrm kinnitab, et klientide vajadused on väga erinevad – osad eelistavad lahendusi, mis peletavad vargad eemale, kuid teised soovivad, et vargad ka reaalselt võimalikult kiirelt tabatakse. „Kui vargad võtavad ehitusobjektil sihikule veoauto, siis sageli varastatakse sealt kütust. Rasketehnika puhul on aga juhtumeid, kus lisaks kütusele varastatakse masina akud ja käiakse ka salongis,“ räägib ta.

Siinkohal ongi oluline turvapartneri patrullekipaaž, kes on valmis ööpäevaringselt erinevatesse piirkondadesse reageerima. Lisaks varga tabamisele saab turvatöötaja kohapeal üle vaadata, kas on toimunud ainult kütusevargus või on tegevus ehitusobjektil või karjääris palju laialdasem.

Varguse korral kutsutakse kohale ka politsei, kuid kütusevarguste menetlus on tihti ajakulukas ja see ei pruugi sageli anda soovitust tulemust ehk kahju korvamist ning varga tabamist.

Reageerimine hoiab ära suurema kahju

Häire korral saab turvatöötaja enne objektile sõitmist koordinaadid ja info masina kohta, kus kütuse tase hakkab langema. Patrulli reageerimise aeg kütusevargusele sõltub lähima patrulli asukohast. Foruse patrullid paiknevad üle Eesti.

forus metrotec kütusevarguste ärahoidmine

„Nagu näiteks poevargus, käib ka kütusevargus pahalasel loetud minutitega. Väga suur on vahe, kas lasta vargal öö läbi mitmest autost kütust varastada või hoiad reageerimisega ära suurema kahju ning varas saab selge signaali, et keegi päriselt reageerib,“ nendib Foruse juhtimiskeskuse juht Rasmus Peterson.

Peterson soovitab võimalusel mitmekordset kaitset. Osad Foruse kliendid on otsustanud lisaks patrulli reageerimisele paigaldada kohapeale ka videovalve. Näiteks valvab Forus videokaameratega erinevates karjäärides ekskavaatoreid. Viimaste kütusepaagid võivad mahutada tihti sadu liitreid kütust.

„Kui vaatevälja jääb kahtlane isik, annab kaamerapilt sellest kohe meile märku ja saame reageerida. Nii jääb pahalasel palju vähem aega tegutsemiseks. Kui saad kätte varga ja koos kütusega, siis on võimalik kütus tagasi saada ja ka varas tabada,“ ütleb Peterson.

Patrulli reageerimine kütusetaseme languse korral hoiab Petersoni sõnul kahtlemata ära suuremaid kahjusid, kuid suurema turvalisuse saavutamiseks soovitab ta kindlasti seda kombineerida videovalvega.

Valve ja masinate GPS-jälgimine

Kui juba Metroteci olemasolev klient soovib patrulli reageerimise teenust juurde, on vaja vaid teha Forusega leping ning mõned seadistused. Täiesti uutele klientide masinapargile aga tuleb esmalt vajalikud seadmed paigaldada.

Kaupo Kõrm ütleb, et neid eristab konkurentidest kindlasti kliendipõhine lähenemine, tasemel tehniline tugi ja standardlahendustest kaugemale vaatamine. „Ühest küljest pakume klientidele tavapärast GPS-jälgimist koos kütusevalve lahendusega – omanikul on alati ülevaade, kus tema masinad liiguvad, kus tanklas käiakse, kui palju tangitakse ning kui palju kütust masinatesse läheb jne. teisest küljest on enamik kliente kasutusele võtnud laiapõhjalise lahenduse, kus tavalahendus on kombineeritud digitaalsete ülesannete jaotamise, e-veoselehtede, erinevate tööprotsesside jälgimise, tanklate seire, tööaegade jälgimise ja muu taolisega. Et leida parim lahendus, ei piisa ainult heast koostööst, vajalik on kaasamõtlemine ja sukeldumine kliendi igapäevastesse protsessidesse, et pakutud lahendus saaks selline, mis päriselt igapäeva tööd paremaks teeb“ selgitab ta.

tankimisaruanne kütusevarguste ärahoidmine

Kokkuvõttes näitab Foruse ja Metroteci koostöö, et kütusevarguste vähendamine ei eelda ainult tehnoloogiat, vaid läbimõeldud kombinatsiooni reaalajas infost, kiirest reageerimisest ja kliendipõhisest lähenemisest. Kui ettevõtted panustavad ka ise rohkem oma vara turvalisusesse, saab märkimisväärselt vähendada kahjusid, kontrollida oma masinaparki ning vähendada riske.

Kui soovid oma äritegevuses hoida rohkem ära kütusevarguseid, võta ühendust alloleva vormi kaudu.

Võta ühendustUp