2-nd FAI World Paramotor Endurance Cup 2018
(Teekond>Vali objekt>Lauri Paramotor tracker>Näita)
8-12 juunil toimub teist korda World Paramotor Endurance Cup. Seekord toimub võistlus Hiiumaal. Pilootidel tuleb üles leida etteantud kontrollpunktid, läbida kujundeid ning keerulistes tingimustes sooritada täpsusülesandeid, starte ja maandumisi.
Heast orienteerumisoskusest üksi ei piisa, tegevuskava tuleb kohandada ilmastikutingimustega. Kogu lennuplaani pole võimalik ette kavandada ja nii teevad piloodid olulisi otsuseid otse lennu ajal.
"Alati, kui lendan, on mul P-Träkk taskus. Saateautos olev kaaslane näeb reaalajas minu asukohta oma nutiseadmes. Teekonna salvestamisfunktsioonist on kasu lennu hilisemal analüüsimisel."
Paramotor Endurance on aastal 2010 Eestis väljatöötatud lennuformaat motovarjudele. Tegu on uue ja omapärase kestvuslennuga, kus rõhuasetus navigeerimisel ja vastupidavusel. Lennatakse järjest 7 tundi ning selle aja jooksul läbitakse umbes 200 km, sõltuvalt antud päeva ülesandest ja tuule suunast. Sageli tuleb ette ootamatuid kütuse lõppemisi, tehnilisi rikkeid, mis viivad hädamaandumiseni.
2016 aasta sõidu ajal tegi Ott Maaten hädamaandumise raskestiligipääsetavasse kohta. Hooldemeeskond leidis lenduri üles tänu tänu sellele, et tal oli taskus P-Träkk.
- Sellistel puhkudel on heaks abimeheks autonoomsel toitel töötav positsioneerimisseade koos SOS-nupuga
Ühe vajutusega saab edastada oma koordinaadid, mis jõuavad alarmteatena eelsalvestatud SMS-numbrile või meiliaadressile
Esimene Enduro maailma karikavõistlus toimus Saaremaal 2016. aastal. Osalejaid oli neljast riigist ja võitjaks tuli suvehiidlane Henri Valdmann. Ta on Eesti tiibvarjuspordi liidu juhatuse liige. Tänavu tuleb ta juba tiitlit kaitsma.
Meeskondlikud võidud on seni õnnestunud küll kõik Eestisse jätta, kuid Soome lendurid hingavad kuklasse.
Käesolev võistlus on proovikiviks järgmisel aastal toimuvale Paramotor Endurandce maailmameistrivõistlustele, mis samuti viiakse läbi Hiiumaal. Siis on oodata juba märksa suuremat seltskonda, kes nädala jooksul kaunistavad väikesaare taevast värviliste tiibvarjudega.
Sulle võib huvi pakkuda ka:
-
GPS-i ja navigatsiooni ajaloost
Kaasaegne GPS navigeerimine on alles mõnikümmend aastat vana, kuid omaenda asukohta osati määrata ammu enne satelliitide tulekut. Kohati on see oskus tänaseks isegi elukutselistel meremeestel ununenud, kuid nutitelefonide ja naviseadmete kõrval on siiski kasulik teada, mida teha siis, kui taevast signaali ei tule või kui taskuseadmel on aku tühjaks saanud.
Loe täpsemalt -
Rallil navigeeritakse 100 aasta vanuste seadmetega
Tsiviilkasutajale muutus GPS signaal navigeerimiskõlbulikuks aastal 2000. Erinevaid teejuhte sihtkohta jõudmiseks kasutati aga juba mitusada aastat varem. Nendeks olid esmalt mehaanilised, hiljem juba elektroonilised vahendid. Kuid ikkagi on tänasel Dakari rallil tsiklimehele teenäitajaks “kiviaegne” seade.
Loe täpsemalt -
Milleks on GPS jälgimine hea?
Alati võib masinate paiknemise selgeks teha kas juhile helistades või ise kohale sõites. Aga see on tülikas. Automaatne positsioneerimine ehk masinate asukoha reaalajas kaardil näitamine on kaasaegne ning mugav, säästab nii aega kui ka raha.
Loe täpsemalt